Program personalizat de mediere a muncii
Serviciile de medierea muncii vor fi furnizate de Partenerul 1 la sediul de implementare a proiectului, insa si in afara acestuia prin deplasarea in localitatile din regiunea SV Oltenia, in care beneficiarii locuiesc.
La nivelul partenerului este alcatuita o echipa de lucru din componenta careia fac parte Coordonatorul partenerului P1 si 3 Mediatori piata muncii. Echipa activeaza in cele 5 judete, in functie de solicitarile venite.
Activitatea de mediere a muncii constituie un ansamblu de servicii oferite persoanelor care se afla in situatiile descrise de proiect. Pentru grupul tinta se vor realiza Planuri Individuale Personalizate care vor contine informatii privind evolutia si se vor descrie masurile necesare pentru a preveni aceste situatii si pentru a realiza reintegrarea in sistemul de educatie a acestora. Realizarea activitatii de mediere a muncii a persoanelor apartinând grupului tinta a proiectului va conduce la asigurarea unui procent adecvat de angajabilitate.
Activitatea de mediere a muncii se va organiza si desfasura în conformitate cu prevederile Legii nr.76/2002 privind sistemul asigurarilor pentru somaj si stimularea ocuparii fortei de munca, cu modificarile si completarile ulterioare, adresata tuturor tinerilor NEETs pentru toate nivelurile de ocupabilitate, inclusiv celor de nivel A ”usor ocupabil”. Având în vedere dimensiunea indicatorului de ocupare (minimum 165 din persoanele din grupul tinta care beneficiaza de sprijin sa fie angajate), activitatea de mediere se implementeaza pe toata perioada de implementare a proiectului.
Avand in vedere dimensiunea indicatorului de ocupare (cca 165 din persoanele din Grupul tinta care beneficaza de sprijin sa fie anagajate) activitatea de mediere se implementeaza pe toata perioada de implementare a proiectului.
Pregatire si organizare activitate
Pentru realizarea acestei activitati se vor organiza sesiuni de mediere individuala face to face, online sau telefonic cu o frecventa stabilita de specialisti in functie de cazuistica intalnita intre GT si mediatori, precum si reuniuni de evaluare a stadiului de implementare si de progres al GT cu angajatorul, daca este nevoie (cel putin o data la 6 luni). O parte a acestor activitati se pot/vor derula prin colaborare angajat – angajator.
Activitatea de mediere a muncii constituie un ansamblu de servicii oferite persoanelor care se afla in situatiile descrise de proiect.
Pentru GT se vor realiza Planuri individuale de interventie personalizate care vor contine informatii privind evolutia si se vor descrie masurile necesare pentru a preveni aceste situatii si pentru a realiza reintegrarea in sistemul de educatie a acestora. Realizarea activitatii de mediere a muncii a persoanelor apartinând grupului tinta a proiectului va conduce la asigurarea unui procent adecvat de angajabilitate.
Toate actiunile de mediere vor fi consemnate în Planul individual de interventie, constând din:
- realizarea de sesiuni de mediere a muncii cu participantii;
- contactarea si pastrarea legaturii cu potentialii angajatori din localitate si din zona;
- realizarea conexiunii între angajator si potentialul angajat;
- sprijinirea potentialului angajat în realizarea tuturor procedurilor necesare angajarii;